Waardering leesbaarheid
Het cijfer dat hier aangegeven staat is, heel simpel, het aantal pluspunten minus
het aantal minpunten. Echter, hoeveel profijt iemand heeft van bepaalde pluspunten
of last van minpunten, verschilt per persoon. Daarom wordt er op de pagina van het
desbetreffende boek het lijstje plus-
De gele sterren zijn de waarderingen in leesbaarheid van bezoekers van de website. Als u het boek gelezen hebt, geef dan aan wat u zelf van de leesbaarheid vond, hier of op de pagina van de boekbeschrijving zelf.
Boek |
Doelgroep |
Hoofdonderwerpen
Oordeel bezoekers: |
Leesbaarheid score en oordeel bezoekers * |
Aantal pagina’s |
Aanvullende informatie |
Jongeren met AD(H)D en docenten |
Basiskennis over AD(H)D Leerproblemen aanpakken Dagelijks leven Herkenning en erkenning door docenten |
6 |
154 | ||
Iedereen met interesse in ADD (overwegend onoplettend type) |
ADD in de tijd Kenmerken van ADD: positief en negatief ADD in verschillende situaties Onderzoek naar ADD
|
7 |
134 | ||
Hulpverleners van mensen met AD(H)D
|
Comorbiditeit Diagnostiek Behandeling met medicatie Behandeling buiten medicatie
|
0 |
231
| ||
ADHD Hoe haal je het uít je hoofd door Cathelijne Wildervanck |
Volwassenen met AD(H)D |
Visies op gedrag Hersenen Veranderingen doorvoeren |
4 |
143 | |
Behandelgids ADHD bij volwassenen door Safren, Sprich, Perlman & Otto |
Volwassenen met AD(H)D uitsluitend voor bij behandeling |
Organiseren en plannen Afleidbaarheid Jezelf coachen Uitstelgedrag |
6 |
124 | |
(Omgeving van) mensen met ADD of andere leerproblemen |
Leerproblemen en hun oorzaken Basisgereedschap Verdere aanpak |
1 |
325 |
Een citaat met toelichting | |
Volwassenen die meer grip willen hebben op hun gedrag |
Automatisch gedrag/gewoontes Plannen omzetten in gedrag Crisismomenten en terugval Gedrag meten en bijhouden |
3 |
127 | ||
Volwassenen die effectiever willen werken |
Basiskennis over het brein Effectiviteit Omgeving |
5 |
322 | ||
Iedereen met interesse in ADD (overwegend onoplettend type) |
Basiskennis over ADD Procedures rondom ADD Volwassenen Kinderen |
5 |
505 | ||
Hulpgids ADHD door Edward Hallowell en John Ratey
|
Volwassenen met AD(H)D |
3 |
326 | ||
Mensen met een chaotische leefstijl die hen stoort |
Relatie met orde en overzicht Ingangen voor meer overzicht Orde scheppen in huis Overzicht in activiteiten |
7 |
129 | ||
Scholieren, mensen die effectief willen studeren |
Leerfases Plannen Pauze houden Studietechnieken |
8 |
135 |
| |
Opgeruimd leven met ADHD door Judith Kolberg & Kathleen Nadeau |
Volwassenen met AD(H)D |
ADHD- Struikelblokken Huishoudelijke symptomen Tijdsindeling |
3 |
249 |
|
Geïnteresseer- |
Menselijke geest in de huidige maatschappij Depressie Neurologie Mindfulness |
4 |
273 | ||
Jongeren met ADD (overwegend onoplettend type) en omgeving |
Wat ADD is Wat te doen met diagnose ADD De omgeving van een jongere met ADD Overige thema’s |
7 |
111 |
De boeken waarvan we een boekbeschrijving aanbieden staan hier weergegeven op alfabetische volgorde.