Rondleiding: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

 

Nieuws • Contact • Social media   

 

Schrijf u in voor de Nieuwsbrief→

 

M: info@leerpuntadd.nl

Database

Team

Home

Leerpunt ADD nu weten we het wel logo

Toekomstplannen

 

Hoewel een website een uitstekende informatiebron kan zijn, is het niet iets dat makkelijk oproept tot uitgebreide actie. Voor ADD’ers geldt dat zo’n oproep meestal erg sterk moet zijn voor hij effectief wordt. Daarom is een informatieve website heel minimaal om het leven van een willekeurige ADD’er aanzienlijk te verbeteren.

 

Er zijn dus effectievere methodes om ADD’ers stappen te laten zetten die uiteindelijk naar succes kunnen leiden.

 

Om die te realiseren, hebben we uw hulp of steun nodig. Kijk hier → wat u voor ons zou kunnen doen.

← Terug naar home

Toekomst

Lange termijn: online spel

 

Een manier om Leerpunt ADD veel interactiever te maken, is een spel. Een spel kan ADD'ers uitdagen om dingen te ondernemen, virtueel of in real life, die voor veranderingen in hun leven of in hun hoofd zorgen. Zo krijgen de spelers op een makkelijke manier toegang tot uitgebreide informatie en mogelijkheden, verzameld op één punt: de Leerpunt ADD game.

 

Andersom geeft input van spelers informatie die voor onderzoek naar ADD gebruikt kan worden. Games worden steeds vaker gebruikt in wetenschappelijk onderzoek. Omdat deze game gedeeltelijk kan worden ontworpen met dit doel, zullen er mogelijk ook testjes of enquêtes in de game verwerkt gaan worden.

 

Een game is makkelijk toegankelijk, ook voor mensen met een concentratieprobleem, en het registreert gegevens van gebruikers. Daardoor is het een heel geschikt medium voor beide doelen: leren en ‘bestudeerd worden’.

 

Hoewel de realisatie hiervan moeilijk kan zijn, is het een kwestie van ergens beginnen. Dat geldt zeker voor het uitdagende/educatieve gedeelte van de game. Het is mogelijk om een klein begin uit te bouwen tot een steeds groter wordende game.

 

Het is duidelijk dat wetenschappelijk onderzoek gedaan moet worden door mensen die daarvoor gekwalificeerd zijn. De opzet zal moeten voldoen aan bepaalde eisen voordat de game bruikbaar is voor onderzoek. Dat is een moeilijker onderdeel van het initiatief en het zal in samenwerking met deskundigen moeten gebeuren.

Middellange tot lange termijn: verschillende bijeenkomsten

 

We hopen regelmatig bijeenkomsten te kunnen gaan organiseren.

 

Het zal voornamelijk gaan om bijeenkomsten bedoeld voor mensen met ADD, maar misschien ook voor anderen.

 

Enkele voorbeelden zijn:

- een zomerkamp voor jongeren/jongvolwassenen met ADD,

- TEDxLeerpuntADD (lees meer over TEDx → ),

- conferenties,

- cursussen.

 

 

Bovenstaande staat los van bijeenkomsten voor alle geïnteresseerden, waarbij we concrete korte- en langetermijnplannen maken om ADD’ers handvaten voor succes te bieden. Zie daarvoor Doe mee →

Doe mee

 

Home - Database - Team - Twitter - Facebook

 

©2016 Leerpunt ADD - Laatst bijgewerkt: augustus 2017

Nieuws

 

FAQ

 

Korte termijn: database uitbreiden

 

We proberen tegemoet te komen aan de vraag naar bepaalde types informatie. Daarvoor hebben we een poll ingericht, daarover hier → meer.

Meer dan onze vier media

 

Op dit moment hebben we vier categorieën in onze database: artikelen, boekbeschrijvingen, links/apps en filmpjes. De enige categorie die soms meer doet dan informatie verstrekken, zijn de apps. Maar ADD wordt niet voor niets vaak gezien als een leerprobleem. Ook als informatie wel voorhanden is, kan het erg moeilijk zijn om die tot je te nemen, laat staan toe te passen.

 

De informatie die we hebben, willen we graag zo presenteren dat het makkelijk de aandacht trekt. Dat is echter een flinke klus. De teksten die we hebben, proberen we makkelijk leesbaar te maken door het gebruik van o.a. kaders, tussenkopjes, afbeeldingen en tekstopmaak, maar ook dan zijn lange stukken tekst verre van ideaal.

 

Om die reden zijn we gestart met de productie van ons eerste eigen filmpje, die de inhoud van het eerste artikel over executieve functies zal weergeven. Op die manier kunnen mensen ook kiezen hoe ze de informatie tot zich willen nemen. Dat is alweer een stap vooruit.

 

Ook willen we de website interactiever maken. We zijn daarmee gestart door het gebruiken van polls en sterbeoordelingen. Het kan echter nog veel beter en we hebben hoop dat we in de loop der tijd hier verbeteringen in kunnen doorvoeren. Het nut van zo’n interactie is dat het je aanzet tot nadenken, mogelijk tot een betere focus, dat het je feedback kan geven op wat je ervan opgestoken hebt en (nu nog vooral) dat het ook ons feedback geeft.

 

Uiteindelijk willen we van Leerpunt ADD een (optioneel) zeer interactief geheel maken.

Korte tot middellange termijn: quizzen, vraagbaak en bekendheid

 

Om mensen te prikkelen willen we dat er een directe(re) beloning gekoppeld wordt aan het leren over ADD. We willen daarom de optie bieden mee te doen aan een of meerdere quizzen, waarbij de spelers ook daadwerkelijk tegen elkaar strijden. Als het lukt, worden de scores van alle spelers weergegeven en de mensen met de hoogste scores krijgen een prijs.

 

Over een tijdje willen we makkelijker bereikbaar worden voor vragen van bezoekers. Als mensen zich afvragen hoe ze ergens mee om kunnen gaan of hoe ze iets kunnen verbeteren, kunnen we meedenken en iets over die kwestie publiceren.

 

Misschien openen we een webshop met bijvoorbeeld wat drukwerk, zoals posters of boekenleggers met informatie over ADD of subonderwerpen. Omdat hier geld in het spel gaat zijn, moeten we dit idee nog nader onderzoeken.

 

Ook willen we misschien weggeefacties organiseren met lotingen, die op social media verspreid kunnen worden. Op die manier krijgen we meer bekendheid en kunnen we iemand blij maken.